Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inge Vlastuin - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inge Vlastuin - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 November 2014 | Australië, Melbourne

Weer een bericht uit Australie, nu vanuit Melbourne. Alweer mijn laatste bestemming.:-(

Na Fraser Island ben ik naar Airlie Beach gegaan, daar heb ik een tour gedaan naar de Whit Sundays. 2 dagen en 2 nachten doorgebracht op een boot. Prachtige stranden, leuke groep, gesnorkeld en wederom vele mooie foto's gemaakt..:-) Heb nog nooit zo'n mooi strand gezien. Oordeel zelf en kijk naar de foto's ;-)
We sliepen 2 nachten op het dek van de boot, 's avonds maakte de bemanningsleden een soort van tent en daar sliepen we onder. 1 avond zelfs 2 vallende sterren gezien.:-) En elke ochtend wakker worden door de opkomende zon, kan je zeggen dat dat niet heel vervelend is.

Nadat de 2 dagen voorbij waren, ben ik nog 1 nacht in Airlie Beach gebleven en op naar de volgende plek. Nu was de bestemming Magnetic Island, vanuit Townville ging ik met de ferry richting Magnetic Island. Daar sliep ik in een soort van klein parkje, met allemaal leuke huisjes en een klein dierentuintje erbij. In de dierentuin ben ik geweest, heb onder andere een schildpad, krokodil, slang, vogel en natuurlijk een Koala vastgehouden. (zie foto's) Was erg leuk. Aangezien het vrijdag 31 oktober jl. Halloween was, was er op Magnetic Island een fullmoon party. Ben ik met wat mensen vanuit het hostel naartoe gegaan. Was erg gezellig.

Na Magnetic Island was het alweer tijd voor de laatste busrit, nu naar Cairns. Daar heb ik 1 dag gesnorkeld @ the Great Barrier Reef. Was een leuke dag, echter kijk ik erg uit om te gaan duiken @ the Great Barrier Reef.

Maandag 3 november jl. startte mijn duikcursus van 5 dagen. De eerste 2 dagen stonden in het teken van theorie en de skills oefenen in het water, welke je straks in de zee moet doen om een gecertificeerde duiker te worden. Oefenen in het zwembad was al erg leuk. (achteraf gezien natuurlijk niet meer, maar op dat moment wel) Veel verschillende oefeneningen moeten doen, zoals je masker af en weer op zetten en dan vervolgens het water eruit blazen met je neus. Kan zeggen in het zwembad is dat niet zo heel erg, maar in de zee met al dat zoute water was het even wennen. Onderwater zwemmen en dan je zuurstofmasker verwisselen met je snorkelset en van ongeveer 6 meter onderwater omhoog zwemmen met je adem ingehouden.
Na de 2 dagen gingen we dan eindelijk met de boot richting the Great Barrier Reef, na een ritje van een kleine 4 uur waren we aangekomen op de plek van bestemming. Voorafgaand aan elke duik heb je een briefing met je instructeur, hij vertelt dan wat er die duik gaat gebeuren en welke skills je moet doen.
De eerste 4 duiken stonden in het teken van het doen van de skills en na de 4e duik, als we allemaal de skills goed hadden volbracht,waren we gecertificeerd. Iedereen in de groep heeft het gehaald, in de zee hier even bij stil gestaan.
Na de 4e duik stond er een nachtduik op het programma, dit mag je alleen doen als je een gecertificeerde duiker bent, dus de 2e avond gingen we 's avonds het water in.
Voordat we het water ingingen, hadden we voor de nachtduik ook een briefing, de instructeur vertelde wat we moesten doen als we een haai zagen. Het was meer bang maken.
MAAR, voordat we het water ingingen zwom er dus een haai bij de boot. Gelukkig was het een kleintje en zij zijn 'bang' als er zoveel mensen het water in springen en zwemmen. Aangezien we met een groep van zo'n 30 mensen waren, hadden we niks te vrezen.;-)
Tijdens de 3 dagen op de boot heb ik naast mijn open water ook mijn adventure dive gehaald. Om voor de adventure gecertificeerd te worden, moest je ook een aantal skills doen. Zoals een navigatieskill, hierbij moest je volledig met de compass de weg terug naar de boot zien te vinden en het leukste, we gingen bijna 30 meter diep duiken. Ben uiteindelijk tot de 29,2 meter gekomen, echt super gaaf.
Het duiken was echt zo gaaf, ben blij dat ik het gedaan heb.

Nu ben ik alweer op mijn laatste bestemming Melbourne, hier ben ik nog een week. Als ik terug kijk is de tijd echt zo snel voorbij gegaan, helemaal omdat ik de afgelopen tijd van de ene naar de andere tour ben gegaan. Dus nu even tijd om te relaxen.
Morgen ga ik nog naar de Great Ocean Road en volgende week maandag naar Philipp Island, in de tussentijd vooral veel relaxen en het centrum verkennen van Melbourne.

Liefs,
Inge

• 11 November 2014 - 08:47

Wil:

Nog veel plezier de laatste week en lekker relaxen en shoppen

• 11 November 2014 - 09:07

Karin:

Ha Inge,
    wat een prachtige foto's! Geniet nog van de laatste week. Heel veel plezier.

• 11 November 2014 - 10:51

Jose:

Ziet er inderdaad niet heel verkeerd uit:)) Nu lekker bijkomen van alle geweldige indrukken! Geniet!! xx

• 11 November 2014 - 11:16

Hendrien:

Wat heb je veel gedaan en wat een mooie ervaringen. Mooi om je foto's erbij te zien. Geniet van je laatste week .

• 11 November 2014 - 11:49

Anita:

Hai ing!
    Leuke mooie foto's weer! Geniet van de laatste week!
    Xx

• 11 November 2014 - 15:05

Renaat:

Geniet van Melbourne en je laatste dagen.

En alvast een hele goede terugreis gewenst.

liefs Renaat

• 11 November 2014 - 15:08

Tera:

Klinkt weer goe-hoeddd! En gave foto's! Heel veel plezier nog in je laatste weekie daar en alvast een hele goeie terugreis. Tot snel!

x

• 11 November 2014 - 15:53

Ada De Koning:

Inge wat een schitterende foto's en wat straal je een vrolijkheid uit op elke foto. Zo te zien heb je het prima naar je zin. Veel plezier en geniet van je laatste weken. Kus. Ada

• 11 November 2014 - 16:11

Perry:

Nu een keer niet Jaloers !!! getver...die slang !!....Heldin die je er bent.
    op de rest natuurlijk wel !!

zie je snel weer.
    Greetz, Perry

• 11 November 2014 - 16:43

Karin Z.:

Wauw, wat gaaf allemaal!! Je straalt op de foto's

• 11 November 2014 - 20:25

Iris:

Hee Inge, wat een gaaf verhaal! Geweldig om je zo vrolijk en genietend op de foto's te zien. Ga nog lekker genieten van je laatste tijd in Australië!

• 12 November 2014 - 21:19

Alie:

Inge, wat een spannende foto's. Je hebt echt lef hoor, stoer. Zo te zien heb je het echt naar je zin en verlang je nog niet naar dat koude kikkerlandje. Geniet ervan zolang het kan. Groetjes Alie x

• 13 November 2014 - 11:36

Hanz:

Ziet er allemaal fantastisch uit. Jij houd wel heel veel andere beestjes vast dan dat je moeder doet.:-)
    Nog veel plezier, Inge.

• 14 November 2014 - 14:09

Marije:

Super Inge!!! Heel veel plezier nog :-)

• 18 November 2014 - 14:46

Hendrien: