Gagaju Kamp, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Inge Vlastuin - WaarBenJij.nu Gagaju Kamp, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Inge Vlastuin - WaarBenJij.nu

Gagaju Kamp, Noosa & Fraser Island

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Oktober 2014 | Australië, Rainbow Beach

Hier weer een bericht uit Australie, nu vanuit Rainbow Beach.

Na het laatste bericht ben ik vanuit Brisbane met de bus naar Noosa gegaan. Daar werd ik vervolgens met een groepje backpackers naar het Gagaju Kamp gebracht. Het kamp is in het bos, je kan het zien als een soort van kleine camping. De 1e nacht slaap je in een hangmat (ze foto) en de andere 2 nachten in een tent. Tera, ben zo blij met je laken.:-)
Het waren 3 leuke dagen, afgezonderd van de 'buitenwereld' en veel leuke mensen ontmoet. Elke dag ga je daar kanoen met een groep mensen, het zijn tochten van zo'n 3 a 4 uur. Met een stop tussendoor op een strandje.

Na het Gagaju kamp ben ik nog 1 nacht in Noosa gebleven, helaas regende het bij aankomst. Die dag beetje relaxed en in het dorpje rond gelopen. De volgende dag nog even het strand bezocht en daarna was het alweer tijd om naar de volgende plek te gaan, Rainbow Beach.

Vanuit Rainbow Beach vertrekken veel tours naar Fraser Island. Voorafgaand aan de tour worden er verschillende bijeenkomsten georganiseerd, waar je verplicht bent om heen te gaan. En je ontmoet gelijk de andere backpackers, bij wie je in de groep zit.
Strekking van de bijeenkomst is, dat ze je vooral bang maken voor de enge beesten die er zijn, spinnen, ratten, slangen en dingo's. Wat je moet doen als je ze ziet enz.. Na een nacht in Rainbow Beach, vertrokken we de volgende ochtend vroeg met 4 auto's en 32 personen richting Fraser Island. Iedere groep in 1 auto en gaan.

Eenmaal aangekomen op het eiland, gingen we gelijk een heel stuk over het eiland rijden. Echt zo gaaf, door het zachte zand, door het bos over heel veel hobbels. Ik heb zelf ook nog even gereden.
Tussen het rijden door zijn we vaak gestopt bij meertjes waar we in konden zwemmen. Zwemmen in de zee is hier niet slim om te doen, vanwege de hoeveelheid haaien. We hebben er helaas geen 1 gespot..:-(
De gids vertelde dat hij een keer had meegemaakt dat er binnen 10 minuten zo'n 150 haaien dicht bij de kust aanwezig waren. Nou dan laat je het wel om in de zee te gaan zwemmen.

We sliepen met zo'n 150 andere backpackers op een camping. Op de camping waren verschillende plekken ingericht, in totaal 3, waar een keuken aanwezig was, zitgelegenheden waren en een kampvuur. Voor vertrek vanuit Rainbow Beach kreeg iedere groep een aantal koelboxen met eten. Daarbij zat ook een menu, wat je elke dag klaar kon maken.

Op de camping hing een erg goede sfeer elke avond aan het kampvuur zitten. En 's nachts naar het strand.
Afgelopen nacht nog 1 nacht in Rainbow Beach gebleven, vanmiddag vertrekt de bus naar de volgende bestemming, Airlie Beach. Rit van zo'n 17 uur, daar ga ik de volgende tour doen, naar de Whit Sundays.

Heb de afgelopen ook een 5 daagse duikcursus geboekt in Cairns..:-) Ga ik volgende week mee beginnen. Echt super veel zin in.

Liefs,
Inge

p.s. bedankt voor alle leuke berichten die ik elke keer ontvang, echt super leuk.

• 26 Oktober 2014 - 11:25

Cindy S:

Hey Inge,

Was weer een plezier om je avontuur te lezen. Echt prachtig allemaal. Geniet ervan en inderdaad voorzichtig met al die gevaarlijke beesten daar.

Groetjes
    Cindy

• 26 Oktober 2014 - 13:29

Wil:

Hoi Ing,

Weer leuk om je verslagen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Op naar de volgende bestemming. goede reis.

xx mam

• 26 Oktober 2014 - 13:36

Janka:

J-A-L-O-E-R-S !

• 26 Oktober 2014 - 14:06

Ada:

Hai Inge
    Wat ziet het er allemaal mooi uit. Je kunt zien dat je plezier hebt. Geweldige foto's. Leuk en enthousiaste reisverslagen!!! Fijn voor je. Een goed bestede vakantie zo

• 27 Oktober 2014 - 13:03

Grethe:

Brownie! Jaloers op je tintje en de super mooie omgeving!

Leuk dat je ons op de hoogte houdt, dan krijg ik ook nog een beetje vitamine ZON mee :)

• 28 Oktober 2014 - 09:59

Opa En Oma:

Hoi Inge,

Wat een mooie verslagen en foto's
    We missen je, je verhalen op maandagavond en met het eten. Het is erg rustig
    Er wordt gedurig gevraagd hoe het met je gaat en wij lezen de verslagen via Henk,Wil,Gerdo en Lars.
    Opa is tevreden over Feyenoord en we zijn blij als je weer terug bent.

Dikke zoen opa en oma.

• 28 Oktober 2014 - 10:46

Alie:

Hoi Inge,

Leuk en spannend om te lezen, laat staan als je het persoonlijk meemaakt.
    Denk dat het straks echt saaaaaiiiiii is op de Europalaan.
    Maar dat duurt gelukkig nog even voor je, geniet er nog van collega.

Groetjes Alie x

• 28 Oktober 2014 - 13:28

Renaat:

Jij bedankt voor weer een leuke blog!!! Blijven genieten :-)

• 04 November 2014 - 09:45

Cheriette:

Hey Ing,

Wat heb je het toch heerlijk daar! Nog even een paar weken lekker genieten.
    Ben wel jaloers hoor, haha!
    Groetjes, Cheriette

• 05 November 2014 - 21:42

Grietje Jelsma-stoker:

Inge, ik vind je verslagen erg leuk. Ben weer helemaal op de hoogte van je reis. Hartstikke leuk.
    Heel veel plezier, en geniet ervan, dit kan niemand je meer afnemen.
    Groeten van de schrijfvriendin van je moeder. (uit Friesland) Hoi